onsdag 6 maj 2020

Våren.

När inget är som vanligt så kommer våren. Vädret, årstider, växter inget av det påverkas av corona viruset, jo vädret kanske, eller det vet jag inte riktigt men luften över våra storstäder är renare och friskare nu sägs det. 

Hela långa blöta kalla vintern har jag längtat efter våren, längtat efter att få göra allt som jag gör på våren. Mycket av det kan jag göra som att fixa i trädgården, sitta med en bra bok i solen osv..

 Men så mycket är förändrat denna vår. Inga roliga resor med husvagnen, inga utställningar eller annat som vi brukar göra med hundarna. Alla utställningar är inställda till september meddelades igår.

 Inga prov eller träningar, inget mingel och prat med kompisar, de flesta tränar för sig själva och det gör även jag. Hundarna ska tränas och aktiveras varje dag corona eller inte. 

Det är svårt nu att finna motivationen, Jag har ett nytt virus (inte corona) som gör att jag inte kan/får/orkar jobba. Lite hosta mycket huvudvärk men lungorna låter fint och allt annat är bra så ett "vanligt " virus sa läkaren, man tar inga corona test här om man syresätter bra och det gjorde jag 100% så det är bara att vänta ut det med hostmedicin och Ipren. Men det är segt och trist och allmänt tråkigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar