onsdag 30 september 2020

Full fart som det brukar...

 

Ja nu är det höst igen. 

Sommaren är över och lugnet sänker sig, eller... nej inte än.

 På jobbet är vi i slutet av den mest intensiva perioden, den med inskolningar, ett antal nya barn och föräldrar som ska lära känna oss och vi dom, detta tar på energin men är samtidigt väldigt rolig. Nya personal som också ska skolas in och vi ska lära känna varandra, kul men också lite tufft. Många nya rutiner som ska fungera, saker som ska ändras osv. En ny grupp kräver andra lösningar, nya lärmiljöer som ska konstrueras efter barnens behov, tankearbete... 

Många möten som blir långa dagar 12 tim på jobbet igår med planering och strukturarbete. 

Ja jag är trött nu och ryggen bråkar med mig som den alltid gör när jag har för mycket i huvudet och runt mig, längtar efter lugn och struktur nu men det kommer. 

Ledig idag och då får jag försöka koppla bort arbetet. 

Dags att göra i ordning husvagnen för vintern. I år blir det inte Fjällbacka, vi har legat där på vintercamping de senaste åren men känner att vi vill se något annat så i vinter blir det Dalsland och Grönebacke camping i Ed. Ska bli spännande och vi drar upp vagnen till helgen. Så nu ska sommar sakerna plockas undan och vinter in känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar