onsdag 16 juni 2021

Jag ska slut gnälla...

 

Ja jag är en oroare, en som gnäller och oroar mig inför olika saker, som igår till exempel. 

Jag har ont i ryggen, har haft till och från i många år men nu är det värre, sedan höstens ryggskott. Fick en magnet röntgen i december och en annan röntgen som jag inte minns vad det var också i december för att kolla så det inte var cancertumörer i ryggen. Ja som ex cancerpatient finns alltid den oron när det kommer en ny smärta i kroppen och med den fina vård vi har så kollas man upp. Ryggen och överkroppen ren och fin inga tumörer men fortfarande ont.

Ringer vårdcentralen och får en ny remiss denna gång till ortopeden. Bara där borde jag vara oändligt tacksam och inte gnälla över väntetider. Att få en remiss från en vårdcentral är som en lottovinst!

Brev hit och dit om att remissen sänts vidare för det är kö och inga tider finns osv men så kom en röntgen tid till för den nya kliniken ville ha nya bilder så ny magnet röntgen denna gången i Göteborg. Nytt gnäll för en magnetröntgen är jobbig, ligga där i ett rör i 45 minuter när man har lätt för panik. Gnäll i flera veckor, tills en arbetskamrat sa ( inte för att jag gnällde utan bara så där i förbi farten) åh vilken tur du har som får en röntgen! En röntgen.. detta är min 3e på ett halv år... 

Och när jag tänker efter så, ja jag har tur, det finns människor som går med ständig värk och inte får någon hjälp alls, som går till vårdcentralen, träffar olika läkare och får höra att det är ingen fara, nya piller och nej någon remiss det får du inte.

Och jag kan säga, att ligga i det röret i 45 min med musik i lurar och ingen som pratar med mig, ingen som kräver svar, inga barn som nyser/hostar,ingen telefon som ringer, bara total avkoppling, varm om ryggen med en kylande fläkt i håret, ja det var som helt otroligt skönt efter en dag på jobbet och totalkaos i trafiken i Göteborg.. Tror vi behöver ett sådant rör i personalrummet så man kan ha en lugn rast ;)

Och idag ska jag åka och ta min 2a spruta, ja corona vaccinet. Gnäll igen i flera veckor. Rädd för spruta, tänk om jag får biverkning, gnäll, gnäll... där jag bara borde vara evigt tacksam. Jag kan bara ta bilen och fara upp till Dingle ca 15 minuter bort, gå in och få min spruta, helt gratis och sedan är det klart. Blir jag lite sjuk sen är det inte hela världen, jag kan ta en Ipren och vila lite bara.

Nej nu är det slut på gnäll och dags för lite tacksamhet här!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar