måndag 21 november 2022

Julfeeling, snö och ont i ryggen.

 


Ja så har den första snön fallit här i Bohuslän, snö hård vind och minusgrader.. nej inte riktigt min grej kan man säga. Hoppas den snart smälter bort. Jo men visst blir det lite ljusare och hundarna är rena när de kommer in men för mig räcker frost behöver ingen snö, någon minusgrad så marken fryser, blir så bra så ;)  Men nu är det som det är och inget jag kan påverka.  

Fick julfeeling i lördags och bakade saffransbullar som blev mycket goda. Tvättade köksfönstren och satte upp julgardinerna. Var på väg till plantskolan för att handla nya blommor till köket när maken fick jouruppdrag så då blev det bullbak istället. Blommor blev köpta igår och det fick följa med två hyacinter också, det är ju 1a advent redan på söndag så..

 Ryggont fick jag också bara så där. Satte upp foten på stolen för att dra ner dragkedjan i benslutet på tightsen och när jag reste upp mig så knäppte det till. Den slitna kotan flyttar sig ibland och nyper till om disken. Så nu blir det vila och värkpiller ett par dagar, vila varvat med rörelse för det funkar bäst för mig. Om jag bara vilar får jag ont någon annan stans så promenader och stretching blir det. Glad jag har dubbade skor nu när det är så isigt halt ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar