onsdag 16 november 2022

Jag bor i fel land.

 

Här borde jag haft en bild av total sol och värme och kanske en med vinter och snö men jag orkar inte med den här jla datorn jag köpte. Köp aldrig en cromebook den är bara skit, inte ens killen i elektronik affären rekommenderar en sån, nu var det inte där jag köpte den men jag var inne för att köpa en ny laddare då även den var skit men när han frågade vad jag hade så muttrade han lite om att de inte borde få säljas... hmm.. men nu har jag en och kan inte bli av med den då ingen vill ha dom så.. bildredigering och överföring är bara suck och dubbelsuck.. Men nog om det.. suck..Tar en gammal bild bara för att ha något.. alla gamla bilder hittar den nämligen men nya går inte att överföra från kameran.. 

Ja nu är jag inne i den stora värkperioden därav boendes i fel land.. Jag borde bo i ett land där det är konstant temperatur som aldrig går under typ 15+ för då mår min kropp bäst. Ja den mår bäst på varmt och stabilt väder. Igår kom kylan in igen med blåst. Typ 8+ och hård nordanvind, gick ute på gården och blev kall och idag är kroppen skrot. Startar dagen med 3 starka värktabletter och väntar nu på att de ska ta så jag kan gå ut med hundarna. Detta växlande i väder i fredags full storm med ljumna vindar, i lördags shortsväder, i söndags dimma och nu drar kylan in den fuktiga kylan med blåst. I och för sig bra att det blåser för då kostar elen inget alls men ... suck jag vill ha varmt för då är kroppen mjuk och värkfri. Ledig idag och hade tänkt starta dagen med en lång skön löprunda men nej jag tror inte det får nog städa och röja lite i mitt hem istället, tre hundar som fäller och drivor av hundhår på golvet. Alltid finns det något att göra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar