söndag 18 juni 2023

Överdos!

 

Trodde väl aldrig att jag efter denna hemskt mörka och kalla vinter skulle säga att nu är jag trött på sol, trött på värme, trött på ljus men så kände jag igår. Jag har fått en överdos av sommar. 

Det har varit så otroligt varm och jag är så dunder förkyld och hundarna bara flämtar där de staplar mellan skuggan och den svala stentrappan.  Man får gå upp supertidigt för att kunna rasta, motionera eller träna hundarna. Ja men bada då du som bor på kusten men med en spräckt trumhinna och hostan från helvetet så får jag inte doppa huvudet och jag kan inte bada utan att doppa huvudet ;) jag vågar inte riktigt gå från het till kall.. nu är vattnet 20-22 grader så så kallt är det inte men i alla fall.

 Jag är ute hela dagarna så jag har överdos av luft, kände igår kväll att nu går jag in, drar för gardinerna och ser på tv, tro på den att då fanns inget jag ville se, bara skit på tv alltså. 

Men nu när jag vaknade så är det svalt, det droppar lite regn och luften känns så skön man kan andas igen och bara 18 grader ute och mulet så skönt. Nej det trodde jag väl aldrig där i våras när jag stog ute och frös på jobbet och svor på att bara det blir lite varmare och jag ska aldrig mer klaga på att det är för varmt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar