onsdag 12 juli 2023


 Semester semester denna efterlängtade tid.

Ja detta år var semestern verkligen efterlängtad av alla, vi gick där på jobbet och bara suckade och räknade ner, alla var trötta och ja bara längtade. Sista fredagen var lång kändes det som, timmarna segade och ja jag var trött lite mer än trött, kände mig helt slut. Kom hem och inte ens det efterlängtade glaset med " jag har äntligen semester vin" smakade gott, lite frusen var jag och ... Vaknar mitt i natten av att febern rasar i kroppen och örat värker igen, inte ens en månad sedan sist men jo nu sprack trumhinnan igen, samma som sist men nu rejält det bara forsade goj ut ur det och ont gjorde det. En tur till vårdcentralen på lördag fm och en ny dos penicillin. Så mina 1a semesterdagar har jag vandrat runt i min egen bubbla eller vandrat mellan ute soffan och inne soffan orkar inte mer, en tuss i örat som byts när det rinner.. hör absolut inget så familjen blir galen på mig.. 

Ja alla semesterplaner har satts på vänt, morgonjogg i den härligt svala luften följt av morgondopp i havet följt av en kopp kaffe på den solvarma klippan.. Jaja man kan strosa en tur på vägen och hoppas inte bli påkörd av sommarjävlarna och dricka kaffe i den febersvettiga sängen också. 

Det regnar och är kallt vilket enligt mig är skönt efter den hysteriskt varma juni vi haft, solen och värmen kommer i augusti sägs det och vi har ju havet kvar och då även lugnet när besökarna har åkt hem så inte stör det mig med regn nu.. 

Idag ska jag få sonen att köra mig in till biblioteket och hämta en efterlängtad bok, ja jag kan inte köra för örat gör mig lite ostadig och i den hysteriska trafik vi har just nu så är det väl inte att rekommendera. Sen ska jag bara vila igen, en digitaldetox var planerad men kanske inte så total som blev då telefonen helt plötsligt la av totalt i måndags, ja den har strulat ett tag men plopp så blev den svart, vi får skaffa en ny sa maken men jag tar det sen, behöver lugn och ro nu ;) 

Nu ska jag vända den svettvåta kudden, flytta de äckliga örontussarna så kaffet får plats, sjunka ner i alla sommarbloggares vackra sovrumsbilder med luktärtor på sängbordet fladdrande gardiner i välstädade sovrum, morgondopp från klippor, brunbrända ben, stylade matbilder och bara njuta medan regnet smattrar mot rutorna, njuta av att jag bor mitt i det vackra och har det kvar hela tiden behöver inte stressa av dåligt väder och tillfällig sjukdom, behöver inte åka tillbaka till stan ... jag bor här mitt i semestern hela året!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar