onsdag 27 september 2023

Bra val...

 

Temat lugn och harmoni i höst gjorde att jag valde att söka semester några dagar denna vecka. Tiken går in i höglöp och då blir killarna ganska jobbiga så jag valde att stanna i husvagnen med dom. Vi körde upp vagnen till Dals Ed idag och jag stannar kvar. 

 Ett stort steg för mig att först köra upp själv i egen bil och sen stanna ensam här uppe. Efter utbrändheten tappade jag det mesta av mitt självförtroende och fick otroligt svårt att köra längre sträckor på okänd väg. Ja jag vågar inte helt enkelt. Ensam i husvagnen är även det ett stort steg, ja ensam på ny plats också.. Jag plockar bit för bit tillbaka mitt liv, det liv jag hade innan den stora tröttheten och ångesten slog undan benen för mig, jag har långt kvar än men nu märker jag att det kommer tillbaka lite i taget, ingen stress ingen press men jag  gör det, jag vågar. 

Nu är inte detta en helt ny plats då vi legat här förut men för mig är detta ett stort steg och det känns bra. Med i packningen finns en hög med böcker lånade på biblioteket, snälla feelgood böcker så jag inte blir mörkrädd ;), en massa garn och stickorna och lite god mat, så nu blir det vila och promenader i några dagar, ja kanske ett dopp i sjön också det lockar lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar