fredag 29 september 2023

Nu vet jag..

 

Lugn och harmoni blir det aldrig när jag är på camping och vara på camping ensam är ju nytt för mig. 

Jag avskyr egentligen typ camping. 

Det krashar med hela min personlighet, man bor nära med människor man inte känner, folk som tittar på en hela tiden, ute på promenad så glor man rakt in på folk, ler och säger hej, jo men det är väl trevligt om man är en "leende hej" person vilket jag är ibland men inte hela tiden. Bilar som kör förbi, folk som pratar , musik som spelar, inget privatliv osv allt som inte är jag. 

Husvagn dessutom i en husvagn lagar man mat på gasol, jag är livrädd för gasol, har ju en mikro så jag kan värma mat där men då måste jag in i datapanelen och sänka värmen för annars går säkringen och jag är inte kompis med datapanelen så jag tänkte använda campingens kök, det finns alltid ett kök på alla campingar så.. men där var dörren låst trots att de sagt att allt skulle vara öppet då vi inte fått vårt nyckelkort än. Kan tänka jag var arg igår, arg, irriterad och lite annat.. Jag hatar camping! 

Men så funkar jag, går upp i varv, blir irriterad, arg, grinig men sen sjunker det undan och det mesta löser sig, fick tag på ett nyckelkort från en vaktmästare jag jagade i fatt men i stress och irritation så gjorde jag inte rätt så det funkade inte, fick tillslut tag på maken som guidade mig med datorn i husvagnen så värmen stängdes av och jag äntligen fick mat. Men så mycket lugn och harmoni har det inte varit här, på eftermiddagen rullade tidighelg campare in och drog igång, på en för övrigt tyst camping hörs röster tydligt och vissa människor har röster som slår igenom allt och tillslut hör jag bara den rösten och blir grinig... vaknade i natt och den rösten var fortfarande igång...  Nej lugn och harmoni för mig är en mysig stuga vid en sjö med grannar på lite avstånd, inte en camping. Samtidigt är det skönt, långa promenader med hundarna, inget jobb, inget alls att göra mer än försöka få till mat ;)  

Men i ensamhet och svårigheter möter man sig själv och just det behöver jag nu, möta svårigheter och klara av dom, med hjälp av andra fixar jag det mesta, jag behöver nämligen inte alltid lösa allt själv och ge sken av att vara duktig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar