söndag 22 oktober 2023

Min inre tant!

 

Jag skulle tro att vi alla har olika personligheter inom oss. Olika som kommer fram i olika delar av vårt liv och kanske när vi behöver dom.

 Den tuffa hårda när vi behöver stå på oss eller möter svårigheter, den mjuka omhändertagande när barnen kommer, den vilda lite galna när mamman släpps fri utan barnen ;) ..

 ja olika som i vissa delar av livet får stå på vänt men då och då petar på oss för att de behöver få luftas.. 

Just nu är det min inre tant som behöver få utrymme, hon som stickar raggsockar, bakar, bullar, tvättar fönster och njuter av att ha ordning i skåpen och rena bänkar.

 Denna tant har alltid funnits hos mig, hon knackar mig på axeln när jag är på väg att snurra för fort i livet, hon påminner mig om vikten av att ta hand om mig själv mitt inre jag. Att baka bröd, inte för att alla ska se och tycka att jag är duktig som hinner med trots.. 

nej hon vill att jag ska känna doften och smaken av ett gott bröd, att jag ska sitta ner och njuta, att jag ska dela med mig av det till någon som behöver bara för att .. Hon vill att jag ska se mig om i mitt hem och njuta av det jag har, att hålla ordning på mina saker, kanske sätta mig ner och se över vad som är jag i mina saker och vad som kan ges vidare. 

Hon behöver inte ett nytt skinande kök, hon behöver ett varmt, rent trivsamt kök, hon behöver mjuka varma kläder som är sköna, hon behöver promenader där jag sakta kan njuta av solskenet och de vackra färgerna, inte svettiga löprundor där tiden och avståndet mäts. Hon pysslar runt i sakta mak och ger mig ro och vila....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar