onsdag 28 februari 2024

Det närmar sig nu...

 

Sista februari idag och nu närmar sig våren. Fåglarna sjunger, gässen flyger i V-formation över åkrarna, två svanar kom flygandes en dag när vi var ute, tror det går någon typ fågelväg över jobbet vi ser ofta flyttfåglar som kommer farande utifrån Brofjorden och passerar över vår gård. Alla barn är just nu intresserade av fåglar så vi studerar de som kommer. 

All snö är borta och leran skvätter.. Snödropparna blommar och några vildkrokusar blommar, hoppas de väntar lite till så alla bin kan surra där när de vaknar. 

Snöglopp i vinden idag sa maken när han varit ute med hundarna, typisk då jag tänkt springa en runda före frukost men vi får se när det ljusnar hur det verkar en liten runda kan jag nog få till.

Fick kallelse för provtagning inför hälsokontroll om två veckor så nu får kosten skärpa till sig och träningen sätta fart..

 Har länge tänkt och tänkt ta tag i det men nu kom en bra anledning så.. Har helt kommit ur fas med kost och träning de senaste åren, det har hänt så mycket i min närhet så orken och gnistan har inte funnits där men nu börjar saker ordna upp sig och då finns inga ursäkter längre. Egentligen är träning i lagom dos bra när man har det tufft men jag har bara inte fixat det. Det är lätt att ta till godis och skräpmat som tröst där i soffan under filten och ursäkterna är många till varför mer än hundpromenader ska göras. Nu har jag bra kläder att ta på så lite vind och snöglopp ska inte stoppa en liten runda... 

Jag är ledig idag så då kan jag mysa inne sedan efteråt och njuta av en nyttig frukost. Jag vill må bra för mig inte bara för att provsvaren ska vara bra. Jag vill ha kläder som passar utan att köpa nya större, jag vill böja mig utan stela leder, vill kunna klättra och delta i alla aktiviteter som är på mitt jobb så träning i lagom takt behövs, en bra kost som gör mig pigg behövs också. 

Så ny månad nya tag i morgon är det Mars!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar