fredag 21 juni 2024

Midsommar!

 

Midsommar ja, hipp hopp så var vi där.

 Midsommarafton denna dag som näst efter julafton är kvinnans värsta stress dag, ja inte här för jag tar det lugnt men jag tänker så där i allmänhet. 

Denna dag då solen ska skina, det ska vara lagom varmt, du ska ha en vacker klänning, barnen ska helst ha matchande klänningar du ska fixa dagen med fin frukost, sill lunch,jordgubbstårta ja även om jordgubbarna kostar 150 kr asken de ska vara vackert röda och giftfria, dans runt stången med glada barn, pick nic korgen packad med allt gott, grillmiddag på kvällen, bruna ben, bad i havet, bubbel i glaset, kvällssolen som går ner, kransar i håret inte att förglömma, ja allt ska vara instagram vackert.. 

Ja för självklart skall allt dokumenteras på socialamedier för annars har du gjort allt jobb i onödan... 

Inga barn med magsjuka eller annat, inga gräl med maken svärmor eller någon annan, du kniper tårarna kvar i ögonen och sväljer för midsommar SKA vara vacker annars går det inte... och gud förbjudet att det skulle regna....för tänk om någon skulle se att du inte är lyckad...

Ja och glöm nu inte att du ska springa en mil i den vackra naturen, yoga lite och sen vackert glida ner i det svinkalla vattnet för ett morgondopp... och det ska göras innan allt annat... 

Hipp hopp och glad midsommar till dig stressade, lyckade kvinna!! 

Själv njuter jag av en dag utan planer, började med en skogsrunda upp på berget med hundarna och jo de badade i sunkdammen och luktar nu inte hallon. Som tur är skiner solen idag så de kan vara ute. Jag har ett par bra böcker, mat i skåpen och behöver inte ge mig ut om jag inte vill, inga jordgubbar för de var slut igår men jag har i frysen om jag vill göra något , färska finns i morgon eller om jag åker ner till ica och slåss med sommargästerna, kanske kanske inte... Ha en härlig midsommar hur ni än väljer att fira den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar