torsdag 6 juni 2024

Ledig.

 

Ledig, ja nu är jag långledig bara lite så där, tidig semester frågar folk men nej jag är ledig för att jag vill och för att jag fyller jämt i nästa vecka. Ska ni till Frankrike frågar folk då men nej det ska vi inte.

 Jag håller på att ställa in medicinering för högt blodtryck och det är en cirkus av mätande morgon och kväll, biverkningar av medicinen och tja en släng av min hälsoångest som knackar på så nej jag vill inte åka långt bort just nu. 

Jag ska vara ledig här hemma till onsdag då maken blir ledig och då tar vi husvagnen någonstans. 

Vad ska jag då hitta på här hemma? 

Ja jag vet inte riktigt, kanske ska jag sätta igång något projekt som att rensa i källaren, kanske ska jag ta en tur till biblioteket i morgon och låna en hög med böcker, kanske ska jag sticka de där dockkläderna jag funderat på ett tag men inte haft ro att börja med.. Ja det finns massor av kul saker att göra så jag hittar nog på något. 

Vad jag ska göra dock är att koppla ned mig digitalt, inget ljud på telefonen, inget facebook eller instagram, inga nyheter osv... Jag ska koppla av och koppla bort. Kanske sjunker blodtrycket då ;) vem vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar