onsdag 29 maj 2024

Är det dags nu?


 Bilen gick sönder i helgen men det är väl inget större problem jag kan ju cykla till jobbet om bara någon annan kan rasta hundarna mitt på dagen, hinner inte cykla hem på en 30 min rast.

 Jo men snälla grannarna släpper ut hundarna så det ordnade sig. 

Att cykla till jobbet är inget alls, 3 tramptag så är jag där då det är nerförsbacke nästan hela vägen. Men i och med det så är det hm.. backe upp hela vägen hem. 

Har ju cyklat hem förut och visst var det jobbigt, det var typ 6 år sedan. 

Tog nu småvägarna hem både för att trafiken är tuff på stora vägen men också för att inte så många ska se när jag går i uppförsbackarna ;) Du kan ta min el-cykel sa maken men nej hu så gammal är jag inte, jag har väl cyklat hela livet och det är väl inget.. 

Lite skillnad på att cykla i platta Örebro mot backiga västkusten och hela livet är väl att ta i. Före körkortet cyklade jag vart jag skulle men sen har det gått i perioder och nu var det som sagt några år sedan. 

Kan säga att jag idag känner att jag har en kropp, speciellt en nacke med följande huvudvärk. Backarna var mördande, konditionen helt ok men muskelstyrkan i benen är borta, fy så jobbigt det var. Ja kanske är det dags för en el-cykel, kanske börjar åren och den obefintliga styrketräningen kännas av. Är det dags att inse min stigande ålder och .. eller är det dags att damma av gymkortet, dags att njuta sommarkvällarna på cykeln istället för i ute soffan med en bok, ja det är upp till mig hur jag vill leva... Men det är enklare och skönare att cykla i Örebro än på västkusten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar