tisdag 16 mars 2021

Saknar den gamla goda tiden...

 

Ja men det gör jag faktiskt, jag saknar den tiden när man sökte till vårdcentralen för man var så dålig så man bara ville dö. Då när de tittade i halsen, öronen tog ett stick i fingret och sa " ja men det är ingen fara, bara ett virus, det dör du inte av" och sen vips efter ca 14 dagar så kunde man jobba igen. Och man var så jla irriterad på den läkaren som inte förstod att jag mådde skit men de liksom bara log lite överlägset och sa att ja men virus, alla har virus, jag är också dålig men inte gnäller jag... Ja på den tiden då gick läkaren till jobbet med ett litet virus för... det var den gamla goda tiden..

Eller ja att man ens blev insläppt på ett sjukhus eller vårdcentral för att man var sjuk. Numera finns det vakter i dörren som bistert frågar " är du sjuk eller känner du någon som är sjuk" och man bara stammar fram att nej då jag är så frisk så och ingen i min närhet är sjuk eller har varit i Norge. Fast man inom sig tänker men va fan pucko, om jag var frisk skulle jag väl inte vara här på vårdcentralen eller sjukhuset jag går väl inte hit för att det är kul eller...

Eller som då när man på våren kunde planera in årets resor till olika prov och utställningar. Jo men vi börjar väl i Norge deras östfoldsutställning är ju alltid trevlig. Och sen mästerskaps helgen i Pingst den är ett måste och det man oroade sig för var kostnaden för avmaskning och anmälningsavgifterna. 

Inte som nu när det står beväpnade vakter vid norska gränsen för vi får inte åka in och dom får inte komma hit för de kan ha ett litet virus, ett litet virus som vi i Sverige har och de i Norge också har men här i Sverige så är nog viruset mer smittsamt och svenskarna smittar värre för de har man minsann sett när norskarna köade till systemet i Charlottenberg och Åmål då blev de smittade allihop och det var nog den svenska luften som smittade eller... inte har vi väl samma luft?

Ja jag minns den gamla goda tiden då man blev irriterad över folk man inte riktigt kände men som skulle kramas när man möttes. "Hej så kul att se dig kramkram" och man bara men öhh (nej jag är ingen kramare med folk hit och dit) nu får man en armbåge eller en spark på foten..

Ja jag saknar den gamla goda tiden när virus var ett samlingsnamn för en åkomma man sökte för men ingen läkare hittade orsaken till...

Jag saknar att få höra " Det är bara ett virus, gå hem och vila"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar