tisdag 6 april 2021

vardag igen...

Ja så var påsken över för denna gången.  Jag är dock ledig idag också vilket känns skönt.  Vaknade tidigt med lite panik, drömde att Sverige stäng ner helt och alla var fast där de var. Vi är kvar i husvagnen i Ed och jo men jag vill  gärna hem. Panik planering pågick för hur skulle jag lura mig runt avspärrningar för att  ta mig hem... tur det var en dröm. påsken har varit lugn och stilla kan jag säga. Ingen släkt eller familj har vi träffat, pratat på avstånd med grannarna här på campingen men annars inget. 
Vandrat i naturen, tränat hundarna,  vilat i solen,  läst böcker, ätit god mat, ja en så påsk man brukar drömma om då före pandemin nu är man så trött på det så och bara längtar efter lite liv och rörelse.  Lite folk på campingen är det då norska gränsen är stängd så deras vagnar är tomma. Ja men  nu är påsken över idag far vi hem och imorgon är det jobb igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar