måndag 27 december 2021

Appar...

Nu så här inför nyår är det populärt med tankar och föresatser. Hur har året varit,  hur vill vi att nästa år ska bli?
Jag är ledig och har tid för tankar vilket fått mig att fundera.  
Hur har året varit. 
Jo men har varit helt ok men jag stör mig på all ny teknik man behöver numera,därav överskriften appar.
Man behöver appar till allt numera, allt man gör styrs över telefonen eller nätet i stort. Sen brakar nätet eller kapas av någon som kräver pengar för att fixa och vi konsumenter kan inte tanka eller handla. Hur sårbart är inte samhället idag?
Det stör mig att vara styrd av appar. Tränar jag tillräckligt,  äter jag sunt, hur mycket pengar har jag på kontot.... Hur gjorde vi förr?
Min föresats inför nästa år blir att leva mer back to basic. Behöver jag kolla antal steg under dagen? Nej det behövs inte.  Behöver jag träna hundarna som alla nya metoder på nätet? Nej.
Jag är 57 år och har levt större delen av mitt liv utan ständig uppkoppling och det har gått så bra så. Så nästa år kopplar jag ner mig , inte helt för det fungerar inte för mig men det blir mindre skärmtid.
Jag önskar er alla en god fortsättning och ett Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar