torsdag 27 januari 2022

Testar igen..

 

Ja det här med ny dator är en vetenskap.

 Jag trodde bara det var att byta, logga in och sätta igång men så enkelt var det inte. Kan bero på att jag inte riktigt kollade vad det var som sonen hade letat upp till mig. 

Det är helt och hållet mitt eget fel hur det blev. En acer vill jag ha sa jag för det hade jag förut och var nöjd med en enkel vanlig.. men den här är som telefonen med appar och allt styrs av mitt gmailkonto vilket jag aldrig tidigare använt men haft, jag har fler gmail konton för det måste man logga in med när man skaffar en ny telefon men jag har aldrig använt dom, lösenord sa datorn, hmm tja vilket av alla olika? Fick ringa sonen när jag startat upp datorn för jag hittade inte windows programmen, han suckar och säger du har ju crome.. och säger mamman?

Ja det var där det startade, sen hittar jag inte minneskorts grejen där som jag tömmer kortet ur kameran men njae det finns inget utan jag behöver ansluta med sladd... hmm.. var är sladden? Varför kollade jag inte mer noga innan jag köpte denna?

Ja hur jag ska få in och bearbeta bilder har jag inte löst än men nu har jag i alla fall lyckats växla konton här på bloggen så jag kommer in och kan skriva inlägg 1- 0 till mig. 

Bilder ja, när jag klickade på symbolen för bilder här så kom det upp en hel massa super gamla bilder från olika äldre sidor jag använt, var kom dom bilderna ifrån? 

Cyberrymdens olika mysterium är som ett svart hål för mig men en klok yngre kollega har lärt mig att våga klicka, "testa så får du se vad som händer, var inte så rädd" brukar hon säga till mig och det fungerar faktiskt. Klicka och testa, var inte så rädd...

Så nu i covidkarantänen har jag gott om tid att " klicka och testa" kanske kan jag snart bli vän även med denna dator.

Covidkarantän ja. Jag blev dålig i måndags kväll med feber och huvudvärk, testade negativt på tisdag morgon men blev sen bara sämre. Testade mig igen igår kväll och jo då vätskan hann inte ner i testet innan båda strecken blev klarröda så infekterad är jag. Hostar och kämpar med andningen, huvudvärk och allmänt klen är jag trots 3 sprutor.. men jag vågar inte tänka på hur sjuk jag varit utan dessa sprutor.

Så nu ska jag fortsätta klicka och testa så lär jag mig något nytt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar