torsdag 3 februari 2022

Som en liten förkylning bara...!

 

Ja de säger ju så..

Att få covid när man tagit sina tre sprutor är som en liten förkylning..

Jo men tjena det gäller inte alla ska ni veta. Man kan bli super dålig och hamna på sjukhus i alla fall bara så ni vet.

Nu blev jag inte så dålig men väldigt sjuk var jag i ca 5 dagar, feber hade jag i sju dagar, svårt med andningen när jag ansträngde mig och då var det ingen tung ansträngning utan mer gå till brevlådan ansträngning. 

Huvudvärken var nog det värsta den höll i sig länge och det var ingen vanlig huvudvärk där man kan ta en tablett och leva vidare nej den var hemsk och gav sig inte med något piller, solljus gjorde ont ,rörelse gjorde ont, lägg sedan till ett konstant illamående och en dag med kräkningar så har ni min covid. Ja och sen tröttheten, sova middag 1-2 timmar och sedan däcka vid 8 tiden på kvällen och hostan ska vi inte glömma, den som vänder ut och in på lungorna, vet ni hur hosta och huvudvärk känns ihop? Jo som att huvudet exploderar och ögonen ramlar ut.. Ja där har ni min covid, är fortfarande mycket trött och hostar men annars friskförklarad så jag ska jobba imorgon, mjukstart med en fredag känns bra.

Läser nu att de flesta restriktioner kommer tas bort nästa vecka och det blir nog bra känns som ingen följer de som nu är så det gör väl ingen större skillnad mer än för alla restaurangägare som äntligen får ha öppet som vanligt igen.

På facebook hade någon tidning lag ut en fråga " Vad kommer du att göra först när restriktionerna tas bort" och någon svarade att hen skulle gå ut och bara andas utan rädsla... Ja lycka till med det var min tanke. Att restriktionerna tas bort betyder inte att smittan är borta så andas på du bara...Smittan finns kvar och är större än någonsin men färre blir allvarligt sjuka, så jag skulle nog inte andas så om jag inte ville bli sjuk.

Ja vissa får som en liten förkylning men andra blir ruggigt sjuka och jag vill inte bli så här sjuk igen och jag önskar ingen annan att bli det heller, så var försiktiga med var och hur ni andas, vill ni andas rejält så gör det i skogen eller när ni är ensamma, annars rekommenderas försiktighet och kanske ett munskydd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar