måndag 21 mars 2022

Så vad ska jag nu hitta på...

 

Rastlös och irriterad är nog de ord som bäst beskriver mig just nu. Jag är rastlös för att jag inget kan göra med den onda axeln. Jo jag kan absolut röra armen och det ska jag också enligt läkaren men det går bara lite sen domnar den bort och det börjar sticka och värka ända ner i handen. Då blir jag irriterad för att det gör ont och för allt jag ser men inte kan göra.

Jag går runt här och bara är arg. Arg för att det gör ont, arg för att jag inget kan göra. Dessutom skiner solen och det är ett underbart vårväder. Gå en promenad då men det gör ont i axeln då den hela tiden rör sig, ta en cykeltur sa maken och tog fram cyklarna och gjorde i ordning men hur ska det gå till? Att hålla i styret med en hand och växla då.. dessutom skakar det så axeln gör mer ont.. allt gör ont, att skriva som nu får fingrarna att domna bort..jag blir galen.. Att maken är hemma med ryggont gör väl inte saken lättare eller jo det gör det då vi kan hjälpas åt med hundarna men annars..

Ja nu är jag ur chockfasen och inne i gnällfasen snart är det dags för acceptansfasen och det ska bli skönt men attans så gnällig jag är just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar