lördag 17 september 2022

Så blev det tyst en stund här..

 

Jag som bara längtade efter lugn och ro.. tja starten på hösten blev väl inte riktigt så. Livet rullar på i sin egen takt och även om jag försöker bromsa finns det saker man inte kan påverka.

 På jobbet går det som alltid denna tiden i 190. Nya barn och familjer skolas in, nya kollegor som också skolas in i just vår verksamhet, en ny avdelning ska byggas med allt vad det innebär. Det är bara måndag och fredag nu, veckorna swishar på, helgen går till återhämtning, tvätt, städ och ja lite vila däremellan. Hundarna ska få sitt även om nivån på träning ligger väldigt låg just nu så får de aktivering varje dag men den seriösa träningen ligger på is just nu det får bli när orken kommer tillbaka. 

Ja det är som det nästan alltid är denna tiden på året, den tid man sedan hinner glömma tills det är dags igen fast lite mer nu då med nya kollegor och ett bygge på jobbet, ja det är som jag brukar säga " jobbet tar alldeles för mycket tid från min fritid" jag längtar efter pension nu ;) men samtidigt vet jag att om en månad så är det lugnare igen...

Höstlistor med mål och aktiviteter börjar komma och ja jag har väl samma mål som alltid. Mer tid för egen träning mer tid och struktur på hundarnas träning, äta bättre osv... Saknar sommarens lediga tid som gav utrymmer för löprundor på morgonen, det är svårt att få in nu när mörkret kommer och jobbets tider inte ger det utrymmet. Om jag ska springa på morgonen får jag gå upp " innan fan är lös" som vi säger här och sen springa med pannlampa... suck.. det vill jag inte. Ja men spring på em/kväll då? men det vill inte kroppen, då är värken svår efter en dag med allt, så jag klämmer in en runda de dagar jag börjar sent. Ja det blir väl struktur på det också, får fixa i ordning löpbandet och springa inne, dags att förnya gymkortet också, axeln har nästan läkt nu bara en envis inflammation och vätska runt en sena och ett muskelfäste som är kvar, kan ta upp till 1år sa sjukgymnasten så bara 6 månader kvar då.. Ja så har vi det här men idag är det lördag och hundarna ska få en promenad och jag en kort löprunda i det vackra höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar