onsdag 19 oktober 2022

Blandade tankar om lite av varje..

Hur många tankar kan man tänka egentligen... Finns undersökningar om det ja en mängd undersökningar om att man tänker på så många saker som egentligen inte är viktiga men vad är viktigt ja det kan man undra. Jag gillar att läsa bloggar om en mängd olika saker. Allt jag ser och läser får mig att tänka på saker. 

Som fy vilken ful matta och varför har alla en sån ful och opraktisk matta? 

Som attans vad vacker den kvinnan är, fotomodell fast hon inte är "ung", klassiskt vacker bara.. 

Som att hur orkar dessa människor ha ett så otroligt stort socialt liv med vinkvällar och "hastigt hoprafsade vackra maträtter" så där en sketen tisdag. 

Som att den tjejen ser ut som en plastig barbie hur orkar hon hela tiden se ut så där, är hon aldrig klädd som en vanlig människa? Och vad är då en vanlig människa ;) 

Som att hur fult är inte modet just nu, konstiga kläder och skitfula skor. 

Får man skriva/säga skit? 

Som varför följer min sinnesstämning mina tankar eller tvärtom kanske att min sinnesstämning gör hur jag tänker?

 Ja men modet på bilderna kommer aldrig vara snyggt vare sig jag är glad eller inte, för det är inte snyggt. Jag är glad att jag inte behöver bekymra mig så mycket om mode, det räcker att jag är "hel och ren" inte behöver jag träna så mycket heller för barnen på jobbet gillar mjuka fröknar, "du har så gosigt mjuka armar" får man ofta höra och det är kul. 

Men ibland tänker jag att hmm jag vill också se så där bra ut... så där naturligt vacker och när jag skriver det så kommer tanken direkt " hur kan du ens tro att du skulle kunna vara vacker" ja varför inte om inte jag tycker att jag är vacker så hur ska någon annan tycka det. Är det " Luther" som sitter på min axel nu och säger att jag inte kan få vara det utan bara de som är på bild och ... hm.. 

Många tankar blir det och ibland är det kul att iaktta dom och vad de säger om mig själv.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar