onsdag 18 januari 2023

När jag är ledig..

 

När jag är ledig så känner jag hur trött jag är. 

Onsdag och min lediga dag mitt i veckan, ligger i sängen och riktigt känner hur tom på energi jag är både fysiskt och psykiskt. Kroppen är kraftlös och huvudet dimmigt.

 Jobbet tar all kraft nu, gör inget annat än jobbar och sover, kämpar de timmar som är mellan hemkomst och vad som är ok läggdags. Mörkret gör sitt, mörkt när jag åker, grått under dagen och mörkt när jag åker hem, finns ingen energi kvar. 

Inskolning av 9 nya barn med familjer tar energi, 4 förra veckan, 3 denna vecka och sen 2 nästa vecka. Mycket prat och skapande av relationer både till barn och vårdnadshavare. Kul absolut men det tar energi. Inskolningen är en otroligt viktig fas i vårt arbete, skapa trygga relationer med såväl barn som vuxna och att göra det med så många på en gång är inget vi i vanliga fall gör, det brukar vara några under en längre period i augusti men nu med en helt ny avdelning så blir det så här. Det fungerar och går bra men som sagt det suger energi. 

Så idag kommer jag inte göra mycket. Jo jag ska till frissan på fm, håret är hemskt just nu och det har varit dags länge så det ska bli skönt att få det gjort, gör mycket för humöret att vara fixad i frisyren annars är januari den månad då jag undviker speglar, finns det någon värre månad..blek och hängig i skinnet.. 

Kanske en löprunda, kämpar med att komma igång med träningen igen efter uppehållet som blev vid operationen, man faller så lätt in i att bara göra inget trots att jag vet att jag mår så mycket bättre när jag tränar. Ta tag i att städa i garderoben och få ordning på kläderna, stryka, sortera.... jaja det får bli det som blir... skönt att bara skrota runt lite...rens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar