söndag 12 februari 2023

Trött och sliten.

 

Hittade ett gäng snödroppar i min rabatt igår så det finns hopp om våren. Varmt hade vi och sol men kroppen är seg och trött, den här förkylningen med hostan har verkligen slitit hårt på min redan trötta kropp. 

Jobbade några dagar förra veckan men i fredags fick jag backa och vara hemma igen. Hostar så stämbanden och lungorna går sönder känns det som, rösten försvinner och alla muskler gör ont.

 Önskar bara att få sova ordentligt, vakna pigg och fylld av energi. Som det är nu vaknar jag tidigt vid 4 av att jag hostar, näsan är tät och jag behöver ta all sorts medicin, ja sen när det gjort sitt ja då är jag vaken och kan inte somna om även om jag är trött. Ingen energi alls just nu, hundarna får sin aktivering men det är allt. Ser på mitt lagom röriga hus, smutsiga fönster.. tja ni vet hur det blir när man inte orkar... Jaja inget vara för evigt inte ens en förkylning så snart är jag piggare igen men just nu känns det mesta segt och jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar