fredag 17 november 2023

November är..

 

Ja vad är november mer än en månad av väntan, väntan på jul, ljus, mys, familj, ledighet ja framförallt väntan på ledighet.  

Men november är också virusarnas månad, så här efter covid verkar det som att alla virus har blivit starkare mer livskraftiga på något sätt...Inte bryr sig människor om att vara försiktiga längre utan flänger runt som inget med snor hängandes på läppen.. 

Barnens virus är som vanligt med feber och ja allt som hör till men vuxna blir redigt sjuka men verkar som sagt inte bry sig .. Stöter på det hela tiden och ja visst blir jag smittad. 

Om jag hade möjligheten skulle jag stanna hemma hela november och inte beblanda mig med människor. Nej jag skulle strosa i skogen, baka goda kakor, se på film, sticka fina saker, läsa böcker och bara vara men det kan jag inte har räkningar att betala och annat som kräver en inkomst så vad gör jag? Jo även jag går runt och sprider virus för jag är ständigt förkyld känns det som. 

Sovmorgon idag då jag börjar sent men vaknar super tidigt med tät näsa och huvudvärk, kommer jag att vara hemma? Nej det finns inte på kartan, har varit hemma för bara någon vecka sedan med det förra viruset och det går inte att vara hemma hur mycket som helst, så hej nässpray och ipren.... nu kör vi det är ju fredag och jag har en hel helg( 2 dagar ja ) att vila på för helgen är väl för vila och återhämtning eller var det städa, handla, fixa, tvätta...osv? 

Eller kanske ägna lite tid till hundarna som nu är dagarna är korta och kvällarna obefintliga inte får mer än promenader..

 Ja jag längtar efter ledighet och ledig ska jag vara i december, från veckan före jul till  i början av januari och det ska blir så skönt.. om jag inte blir sjuk då förstås brukar ju bli det när ledigheten kommer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar