fredag 19 januari 2024

Jag drömmer om...

 

Nja ok ingen vidare bild men det var den enda jag hittade av mig i shorts.. 

Jo men jag drömmer om shorts, tunna kläder, ja alltså värmen. Det är så otroligt kallt denna vinter, kallt för att vara här på västkusten då, för kallt brukar det vara när det är vinter men som sagt inte här hos oss. Några minus då och då, lite snö då och då men inte som nu när vi haft i stort sett minusgrader och snö sedan slutet av november många minusgrader är det också ,tvåsiffrigt.. 

Jo men tillbaka till shorts drömmen då. 

Här borde ju vara en fin bild med snygga ben och snygga shorts, taget på en strand eller så. Inte en bild tagen i ett grustag där tre hundar motionerades men man tager vad man haver, jag har inga snygga på stranden i shorts bilder..  

Men vad är tanken då när det är en halvmeter snö och tvåsiffrigt minus ute, vad tänker jag om shorts användning då? 

Jo men shorts kräver snygga ben!!! 

Jag har inte snygga ben, har aldrig haft eller jo kanske i tonåren som ungvuxen kanske men inte nu (snart 6 månader kvar ) 60 årig kvinna.

 Bleka, håriga (ja det är vinter man får ta allt för att det ska värma) slappa i hullet hmm ja allt det där som man gömmer i långkallingar och överdrags byxor men som kommer fram den där första varma dagen när sommarkläderna tas fram.

 Man står framför spegeln och hoppas allt ska passa men inser att vinterns ickeomsorg satt sina spår. 

Ja men på vintern ser i alla fall inte jag så noga på min kropp, ur duschen snabbt i kläderna för att inte frysa, ingen omsorg ingenting och så står jag där framför spegeln och bara.. suck.. 

Kanske är det dags nu då att ge min kropp lite omsorg så jag inte behöver ha längre och större shorts för varje år. 

Kanske ska jag använda lite hudkräm, träna lite benmuskler, äta lite mindre processad skräp ja typisk vinterföda som chips, godis, pizza osv.. Ja helt enkelt ge min kropp den omsorg den förtjänar, för även om ryggen värker så fungerar min kropp ganska bra, den bär mig varje dag dit jag vill, den böjer sig och töjer sig, den lyfter och bär. 

Kanske ska jag som en fjäril krypa ur min puppa där i den första varma solen och breda ut min vackra kropp ;) Ja försöka kan jag ju, så får vi se hur det blir.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar