torsdag 1 februari 2024

Vi klarade det!

 

1a Februari och vi klarade januari utan att bryta ihop, den längsta, fattigaste, tristaste och kallaste och jag vet inte allt månaden är slut. Visst har vi fortfarande vinter i almanackan men det känns som vår i mig eller snart vår, hopp om vår.. 

Snön är borta, isen är borta, kylan är borta och med det tyvärr solen, det är grått, regnigt, dimman hänger i luften, just nu har vi åter igen vet inte för vilken i ordningen storm, det blåser rejält. 

Virus har vi också, elaka virus som ger feber, hög feber hos både barn och vuxna. Jag har klarat mig, hade en förkylning och ont i ryggen men var inte i närheten av så dålig som många häromkring nu är. 

Men våren är på gång hur det än är för varje dag som går kommer vi närmare och närmare och jag vill att dagarna ska gå fort nu, fort fram till våren sen ska det gå sakta så jag hinner njuta... aldrig är jag nöjd. 

Vad längtar jag efter då? Jo jag längtar efter att greja i min trädgård, springa på torra fina vägar eller i skogen, bara gå ut utan hur mycket kläder som helst, fågelsång på morgonpromenaden och på kvällen när jag kan sitta ute och bara njuta, långa ljusa kvällar ja att dagarna blir lite längre så jag kan göra saker när jag kommer hem från jobbet det längtar jag efter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar