tisdag 21 maj 2013

Flyttar!

Jo nu har jag bestämt mig!
Efter mycket velande hit och dit.. jag lägger igen två rabatter. Jag som alltid varit en trädgårdsnörd, har nu ingen större lust längre, stora rabatter som är svåra att hålla efter, växter som man pysslar med och tar hand om som sedan fryser ihjäl under vårvintern, nej jag har tappat sugen.
Jag gillar fortfarande trädgårdsarbete men inte så mycket, det blir ett måste då, att hålla det snyggt. Nej det får bli grus, stenar och blommor i krukor, krukor som jag sedan bara kan tömma till hösten, inget täckande, inget rensande, bara sitta och njuta, just så som jag vill ha det. Så nu flyttar jag de växter jag vill ha kvar till de ställen som är tomma efter vinterns härjningar, sedan får grävaren rensa bort allt annat.
Vi ska byta staket nu och då passar jag på när vi ändå ska gräva nya stolphål! Ska ha ett högre staket nu och mer täckt så inte hundarna behöver se alla andra hundar som går på vägen! Operation “lugn och ro” har startat! BlinkarDet är vart hos mig idag, i morse hade vi dimma och lite svalare men nu har solen kommit igenom och det är tropiskt fukt varmt men ganska skönt tycker jag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar