torsdag 6 juni 2013

Oj oj….

012 (640x425)

När jag i lördags rensade lite i min trädgård så hittade jag detta!

Inne i fläderbusken hade en fågel byggt sitt bo i fröautomaten, ja det var väl smart. På vintern ger den mat och på sommaren en boplats, multifunktion kan man säga!

Astrid 009 (640x425)

Vår gamla hund Ellen, har blivit mormor, 9st små har fötts hos Kennel Inspirations, det är 6st bruna och 3st gula valpar, inte så vanligt med gula flatcoats men det händer ibland.

Min trädgård ser ut som en krigs zon med skytte gravar, arbetet med det nya staketet har börjat, eftersom vi ska flyttade några meter så gjuts nya stolphål, därav all grävning. Vi fick tyvärr ta ner det gamla staketet direkt vilket vi inte tänkt… så n blir det många koppel promenader med hundarna, ingen kvälls kiss i trädgården längre.. suck.. motion får jag! Men jag tröstar mig med att det kommer att bli fint när det blir klart..

Tog en promenad i min skog igår ensam med kameran, hundarna får inte vara med lösa i skogen nu när alla djur har ungar och det är ganska skönt att bara strosa runt lite ensam ibland men som det har dött i vinter. Allt blåbärsris är brunt, lingon bladen är svarta, en buskar helt döda, ljungen är död, usch så tråkigt det är… men det spirar lite nya gröna skott så nästa år är det nog bättre men enarna är heldöda.

031 (640x317)

Lite liv finns bland riset i alla fall denna fuling flög lågt i den döda ljungen!

Idag kommer dottern hem på sommar lov, ska bli skönt!

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar