måndag 17 mars 2014

Det blåser lite idag…

Nej det blir ingen bild idag, börjar tröttna på de bilder jag har… saknar kameran, snart hoppas jag den är tillbaka från lagning.

Jo det blåser här hos mig men solen skiner, ingen snö har vi fått heller som så många andra, inget regn sedan i fredags, så skönt och vinden gör att det torkar i markerna.

Helgen har varit solig men kall, lite trädgårdsfix har det blivit men inte så mycket, finns faktiskt inte så mycket att göra just nu, min trädgård är så lättskött som jag ville ha den, skönt men samtidigt känns det konstigt. utmaningen nu är att fortsätta bara njuta, att inte gräva någon ny rabatt eller starta något projekt, utan i stället bara njuta, det är svårt.

Visst ska vi starta projekt fixa baksidan men inte än, det måste torka först och sedan planeras… det får ta den tid det tar. Även denna sidan kommer att bli lättskött, mycket sten och grus tror jag, olika sorters gräs och en ros här och var, växter som inte kräver så mycket och avkopplande sittplatser, kanske maken äntligen får en badtunna som han så länge önskat, ett trä däck där man kan njuta morgonsolen… Ja vi får se vad det blir..

Ny vecka nu, redan inne i mitten av mars, vart tar tiden vägen?

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar