måndag 7 april 2014

Nya tag…

050 (640x425)
Det regnar hos mig!
Jag väljer att se det som den stora vår tvätten av naturen, den som ger näring till alla växter och tvättar bort vinterdammet.
Måndag nu igen och idag startar jag på min nya arbetsplats. Dags för nästa fas i min rehabilitering, nu är det start för arbetsträning.  Dags att åter ta steget in i förkolevärlden och prova på. Var på ett första besök i fredags och visst kändes det lite pirrigt när jag kom in men efter en stund så var det som det brukar. Visst kommer det att ta ett tag att ställa om öronen så jag förstår språket, det är som att komma till utlandet det tar ett tag att ställa om.. Nej då det är en svensk förkola men när riktigt små barn pratar så gäller det att hänga med, inte i orden så mycket, utan mer i ljuden och sammanhanget för att förstå meningen, det är en konst som tar tid att lära sig och nu har jag varit i från det så länge..
Dags att leta fram jobbar skorna och regnkläderna och allt det andra jag kan komma att behöva..
Önskar er alla en fin dag!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar