tisdag 25 november 2014

Bokade en behandling.

044 (640x425)

Gårdagen fick en riktig skitstart men avslutades fint..

Jag har under de senaste åren arbetat intensivt med mig själv på ett psykiskt plan, löst upp spänningar och bearbetat gamla minnen och händelser.

Men den fysiska kroppen har inte fått så mycket omvårdnad, jo jag har tränat och försökt att äta hyfsat rätt men så mycket annan omsorg har den inte fått. och det beror mycket på mitt lilla Blinkar kontrollbehov.. Jag gillar inte riktigt att låta någon annan människa pilla på mig för mycket. Lite dumt kanske men så fungerade jag, tills igår.. Nu var det dags kände jag, dags att boka en tid för massage, för att ge musklerna en omgång och få dom att släppa gamla spänningar och annan skit.

Under en period för många år sedan gick jag hos en underbar kvinna och fick zon-terapi, bara fötterna var helt ok att grejja med.. Denna kvinna är en otroligt inkännande kroppsterapeut, hon är lugn och varm, masserar mjukt och ja hela hon utstrålar något som gör mig trygg. Så jag ringde henne och bokade en behandling, när jag bokade frågade hon vad jag ville ha och efter en stunds prat så sa hon, vi ser när du kommer vad vi ska göra.

Fick en tid sent igår kväll då hon är ganska fullbokad så 19.30 satte vi igång. Hon masserade mjukt ryggen och sedan flöt jag bort Blinkar Så otroligt skönt och bara det att jag så totalt kopplade av och gav min tillit till henne visar mig hur långt jag har kommit.

Det var skönt och hon blandade massage med Kraniosakral terapi, vilket fungerade bra på mig. Har läst lite mer om det nu och beslutat mig för att boka in fler behandlingar med just detta, hoppas och tror att det kan lösa upp många av de spänningar jag har i min kropp.

Så dagens råd blir att ni ger er själva en stunds omvårdnad hos någon!

Helena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar