söndag 30 november 2014

Jag gillar att….

sv 046 (425x640)

1a advent idag och i mina köksfönster står vissnande pelargoner, gardinerna är grön rutiga. Har tillbringat en stund med att dricka morgonkaffe och surfa runt på olika inrednings bloggar.. Inser att det är dags nu, dags att öppna dörren till husets rörigaste rum, det om ligger längst ned, längst in och vars dörr blockeras av en träningscykel som är fullhängd med torkande tvätt.

Tank rummet!

Det rum där den gamla oljetanken står, det rum som används som förråd för saker som tillhör barnen, saker som kanske någon gång kan komma till användning och en massa annan bråte, ja och så kartongerna med julsaker… suck!

Det var faktiskt det första rummet jag rensade, kan det vara en så där 4-5 år sedan, tyckte jag slängde mängder med saker, ändå är där fullt, så fullt att inget går att hitta. Där hittade jag då ouppackade kartonger från vår flytt hit till huset för 20 år sedan.

Nej jag tänker inte börja rensa där igen, inte nu men ett besök där måste det faktiskt bli idag, behöver leta fram alla ljusstakar och annat som behövs för en adventsförvandling!

Önskar er alla en härligt trevlig 1a Advent!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar