måndag 1 december 2014

Japp, vi överlevde!

vår 002 (640x425)

1a December idag, hurra för nu är mörka November slut och vi överlevde även denna gång Ler

Snart kommer våren igen och sen är det, vips, midsommar!! Härligt…

Julgardinerna är uppe, tänk att jag hade glömt bort att jag köpte nya förra året. Letade som en tok efter de rutiga igår, alla lådor och skåp genomsöktes men inga hittades, däremot låg en hög med mörkrött linne tyg i jul lådan, tyg som visade sig vara jul gardiner till köket, hur glömsk är jag.. Jaja sån är jag men nu är köksfönstren tvättade och gardinerna uppe.

Tillbaka till gårdagens inlägg. Där var rubriken “Jag gillar..” men när jag läste igenom texten kom jag på att det hade jag glömt att skriva om Lerhalva texten fattades liksom…

Jo vad jag gillar är att julstäda, tror jag skriver om det varje år men så är det. Nu när jag släppt taget om de flesta måsten och i stället väljer “jag vill” så är det bara kul. Jo jag vill ha rena köksfönster men bara köksfönster, resten struntar jag i och putsar till våren i stället. Jag gillar att ha en ren köksmatta och golv men att bona parketten det var länge sedan.

För några år sedan hade jag gått all in och vänt upp och ned på hela huset, putsat och donat bara för att så ska man göra. Till vilken nytta? ja det kan man undra…. Jo visst är det trevligt med ett otroligt rent hus men med en slutkörd mamma blir ingen jul kul. Jag hade 7 sorters kakor i frysen och mat som ingen åt…osv.. allt hemlagat av mig!

Numera bakar jag det jag vill, alla väljer själva den mat de vill ha och själva julafton brukar tillbringas ute med hundarna, sen äter vi det vi vill framför tvn i joggingbyxor, man får plats med mer mat då.. Hej då “Fanny och Alexander jul”, välkommen “vi gör som vi vill”med en lugn och trevlig mor Blinkar

Så jag gillar julstök, på mitt eget sätt…

Önskar er alla en fin måndag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar