tisdag 30 december 2014

Rensar bort…

010 (425x640)

Nyårsafton i morgon och bortom kröken väntar.. Ja vad, ett nytt år med oskrivna blad, med nya möjligheter och spännande upplevelser, nya människor att lära känna, nya saker att lära mig och en mängd andra saker.

Ja att jag gillar nyår är inget nytt för er som följt mig genom åren.

Så idag tar jag tillfället och rensar i mitt hem, tomtarna får flytta tillbaka in i jullådan, en vecka lite drygt har det stått framme men det räcker för mig, nu vill jag ha en fin duk på bordet i köket och en bukett krispiga gärna rosa tulpaner på bordet.

Halv trista krukväxter åker i komposten, får ta en tur till blomster affären sen och se vad de har att fylla krukorna med. Vill inte ha vissna eller trasiga trista saker i starten av det nya året.

Ska rensa ut och torka ur kylen senare tänkte jag, gå igenom skafferiet och rensa, en tur till mataffären sedan och fylla på med det som saknas.

Januari brukar för mig bli en ganska ren månad, en månad då jag avstår från sötsaker och annat onyttigt. Inget jag är ensam om här i Sverige. Alla äter nyttigt och börjar motionera i januari Blinkar

Här är nu + grader igen och dimman ligger tät, en perfekt dag för inomhus sysslor.

Önskar er alla en fin dag!

Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar