lördag 30 maj 2015

Om någon skulle missat...

Så har vi student här nästa vecka, detta innebär en del extra planering, bakning, matlagning och en hel massa annat. Tröttande för en "normalfungerande" mamma och ännu mer för mig som inte helt färdig rehabiliterad utbränd...

Men det går bra, visst är jag tröttare än jag brukar vara det är jag. Får ta lite i taget och försöka att inte stressa upp mig. Nu gör jag inte det så ofta, stressar upp mig alltså men visst innebär detta en anspänning utöver det vanliga, att jag dessutom "jobbar" halvtid nu tar också mycket mer energi. Jag har fortfarande praktik/arbetsträning så jag behöver inte ta lika mycket som när man jobbar som vanligt och jag försöker verkligen att tänka på det samtidigt är det svårt, jag vill verkligen göra mitt allra bästa när jag är där. 

Idag är det regnvädersdag här hos mig, ganska skönt när man ska baka och städa, lite lättare att hålla sig inne då ;) Allt bröd är färdigt och halva huset städat. Kött ligger och tinar som ska tillagas i morgon, potatissallad beställer vi färdigt hos en lokal handlare, allt drickbart är inhandlat så nu ska bara tårtbottnar fixas och det gör jag i början av nästa vecka, sen är det bara att kalasa loss. Vi brukar ha väldigt trevliga kalas här så det blir fint hur det än är :)

Önskar er alla en fin kväll // Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar