onsdag 3 juni 2015

Morsdag och drömmar som slår in, lite väl sent..

015 (425x640)

Mors dag idag, grattis till er alla mammor där ute på denna dag.

Vad önskar du dig, den ständiga fråga och mitt ständiga svar var, en dag i lugn och ro, att ligga i hängmattan med en bra bok, inte behöva laga mat eller göra något annat än det jag vill. En ensam dag i trädgården, då jag kan rensa och fixa utan att bli avbruten med tusen frågor om allt och ingenting…

Så nu ligger jag här i min ensamhet, hundar som snarkar i sängen bredvid, inga ungar hemma och maken är i jaktstugan på fixarhelg med jaktlaget.

Detta som var drömmen….. för 10-15 år sedan, att få vara helt ensam i lugn och ro.. ja jag klagar inte men det kom lite väl sent Blinkar

Så “Keep on dreaming” alla ni stressade småbarns mammor där ute, en dag när ni minst anar det slår drömmen in!

Önskar er alla en fin söndag och här skiner solen idag // Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar