fredag 12 februari 2016

Trött på sig själv..

Mitt i februari nu, lerigt, grått och allmänt trist. Jag längtar ut i min trädgård, längtar efter nya projekt, saker att göra, sol och värme. Att vara ute nu är inte så lockande, visst det är skönt när man väl kommit ut, en promenad eller något men sen går jag ganska snabbt in igen. Jag längtar efter att sitta på trappen med kaffekoppen, en bok eller bara vara  men det lockar inte nu.

Nya projekt ja, det längtar jag efter. Projekt som inte fokuserar på mig, att bli frisk, bli stark, klara av det ena eller det andra. Jag är faktiskt så innerligt trött på mig själv. De senaste 9 åren har fokuserat på mig. Ja det är nu snart 9 år sedan cancer h-vetet dök upp i mitt liv. 9 år med cancer som följdes av ytterligare tumörer och sedan utbrändheten. Och allt fokus hamnade på mig, att överleva, att opereras, att hantera smärta och familj. Att komma tillbaka, träna, träna, få kroppen att samarbeta, muskler att lagas, huvudets alla tankar att stilla sig. Samtidigt som livet rullade på, barn som växte upp, tog studenten, examen, flyttade, jobb som försvann, arbetskamrater som försvann, ja ett helt liv som förändrades och så mycket av mitt fokus hamnade i min kropp, rädslor och tankar som rullade runt..


Så, ja, jag är just nu så innerligt trött på "projekt, jag"....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar