måndag 18 juli 2016

Avkoppling!

I fredags packade vi husvagnen och for till Dalsland. Efter en jobbvecka var jag trött och sliten, ville inte vara hemma med tvätt och städ, då är det skönt med husvagnen. Den står alltid färdig för avfärd, bara att packa in lite kläder och åka. Att det blev just Dalsland beror på att jag trivs där, skog och sjöar, lugn och ro, avkoppling alltså. Ragnerudssjöns camping i Högsäter ligger perfekt till för oss, en timma i bilen så är vi där. Vid foten av Kroppefjäll och vid sjön. En lugn och bra camping, mest friluftsfolk som bor där, människor som tar det lugnt, vandrar, fiskar och paddlar.

En lång promenad med killarna på fredags kvällen, ett glas vin och sen sov jag gott.

Lördagen åkte vi runt lite, kollade "Not quite" ett konstnärs kollektiv i Fengersfors, åt god mat och vandrade runt i det gamla pappersbruket. Vidare mot Håverud, ett stop vid 9:9 i Upperud för fika och sedan ett besök vid akvedukten. Stannade till på Dalslands konstmuseum där det var vernissage för två nya utställningar.  Lite mulet och småregn men vad gör väl det, väl tillbaka på campingen kom finväder och jag tog med mig Ville på en lång skön löprunda som jag avslutade med ett dopp i sjön, först för Ville och sen för mig, så skööönt, verklig avkoppling. En god pizza, ett glas vin och en bra bok sen sov jag gott.

Söndag med vackert väder, sol men blåsigt och kallt. En biltur upp på fjället för att fota näckrosor och lite hundträning.

En härligt avkopplande helg som laddade batterierna inför veckans jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar