måndag 25 juli 2016

Du kommer aldrig mer att orka lika lika mycket som.....

Att bli utbränd innebär för många, ja alla kan jag tro, att man inte orkar lika mycket som man tidigare gjort. Att man behöver vila mer och undvika vissa saker/miljöer.

När jag fick det beskedet, hörde de orden, så grät jag, sörjde över vad jag trodde mig förlora, förbannade min egen dumhet som satt mig i skiten och orsakat mig detta. Att aldrig mer bli den jag varit, aldrig orka så mycket som jag gjort...

Och det kan jag säga nu är en lycka. 

Att aldrig mer orka stressa runt och fixa allt som andra inte gjort, aldrig mer säga ja till sådant som jag inte vill eller har tid till,  aldrig mer tacka ja till aktiviteter som känns helt fel, aldrig mer fortsätta när kroppen och huvudet säger stop... Ja listan kan göras lång över saker jag aldrig mer kommer orka göra.

Nej jag kommer aldrig mer orka göra allt det som oftast kändes helt fel men som jag gjorde för att alla andra gjorde, som jag kände förväntades av mig och det känns jävligt bra får jag säga!!

Att få den insikten känns bra. Nej jag kommer aldrig mer att orka lika mycket som jag gjorde innan, nu kan jag välja, jag har sett och insett att, jag kan välja. Så 95 % av det jag  numera inte kan, är saker som jag inte ville göra men gjorde i alla fall. Jag har lärt mig att sålla bort sådant som är onödigt...

Så när jag nu ser på domen, så är den en välsignelse. Nej jag kan/orkar inte lika mycket som förr men det behöver jag inte heller, för nu gör jag bara det jag verkligen vill göra och orkar de få saker som jag måste...

Visst är det tufft att gå igenom det jag gjort men det var väl värt det så här när jag ser tillbaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar