tisdag 2 augusti 2016

Höst snart?

Jo då, jag gillar sommar och värme och salta bad och ledighet och annat som hör till men nu börjar jag så smått att längta till hösten.

Längta till jeans och tjocketröja, till gummistövlar i skogen och annat som hör till. Längtar till tända ljus och soffmys framför en bra film. Längtar till ordning och reda ;)

Jag är lite trött på gräsklippning, på rabatter som svämmar över av ogräs och detta ständiga rensande. Längtar efter att kupa rosorna, kratta löven, göra äppelpaj....

Jag har nog fått en överdos av syre ;) är nästan alltid ute på sommaren, känns som jag vill konservera kroppen i solljus, ta tillvara varje uns av dagsljus...

Sen längtar jag efter lugnet, att dra ner på tempot, att det ska bli kortare köer i affären, lediga parkeringsplatser där jag behöver, luft och rymd på stadens trottoarer...

Jo jag är lite trött på sommar nu och längtar till hösten och den kommer snart det vet jag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar