fredag 28 oktober 2016

Sista dagen med familjen...

Idag är sista dagen på en helt otroligt härlig arbetsplats. Jag beskrev den igår för maken som en  familj. Vi är tre kärringar som har sjutton ungar i ett hus ;)

Det är för mig första gången jag arbetat på en en avdelningsförskola, har alltid tidigare arbetat på större förskolor med många barn och kollegor. I början var det lite annorlunda, inget ordentligt fika rum te x, man var på rast helt ensam, öppnar och stänger ensam, ja mer ensam arbete än vad jag var van vid. Lite obehagligt i början innan jag vande mig. Ett helt annat tempo också, det mesta blir mycket lugnare och mer avslappnat. Det tog tid för mig att varva ner och slappna av, var så van vid ett högre tempo med mer "resultattänk", vi får resultat men på ett annat sätt, en lugn och harmonisk liten barngrupp ger väldigt bra resultat.

 Och så väljer många kommuner att bygga stort med många avdelningar i samma stora lokaler med stora gårdar för att spara eller som de säger bättre utnyttja resurserna.. helt sjukt!

Men nu är det så... sista dagen för den här gången, kanske blir det en tjänst ledig någon gång, kanske går jag vidare för att trivas lika bra på nästa ställe, det vet man aldrig...

Jag har alltså tackat ja till en "riktig" tjänst nu, skrivit under anställningspapper, tagit adjö av arbetsförmedling och försäkringskassa och börjar på måndag 06.00, det är ett vikariat till den sista juni nästa år, kommer att jobba 80 % och vara ledig onsdagar, vilket känns bra.

Ja det känns bra, lite lagom spännande men ändå läskigt, för tänk om, ja det finns en mängd "tänk om" i detta... Men samtidigt är det så att funkar det inte av någon anledning då finns det annat jag kan göra.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar