tisdag 4 oktober 2016

Ta det med ro...

Sovmorgon, jag bara älskar sovmorgon, eller numera när man är stor och vuxen då heter det väl kanske inte så. Då heter det börja sent kanske.. men skit i det jag älskar att ta det med ro på morgonen.

 Vakna i min egen takt utan att klockan på mobilen ylar sin hemska signal, utan att behöva klä sig i full reflexmundering och pannlampa för morgon promenaden med hundarna.

 Nej, tacka vet jag att sakta stiga upp ur sömnens dimmor och sedan hasa sig ner för att sätta på kaffe, hämta datorn och sedan krypa ner under täcket igen. 

Förr i mitt gamla liv som "se på mig vad jag presterar duktigt prinsessa" då hade jag klockan på ringning även de dagar jag inte behövde, då skuttade jag ur sängen för att , ja som idag när det är Kanelbullens dag, sätta en deg, innan jag snabbt tog på träningskläder och sprang en runda. Sen hade jag genast bakat bulljlar till gud och alla människor, samtidigt som jag städade huset och fotade för facebook, för om ingen ser min duktighet och jublar, då finns den inte.... Idag blir det inga bullar bakade, jag bakar nämligen bara bullar när jag känner för det och de som finns i frysdisken på ica smakar väldigt gott efter en stund i ugnen ;) 

Fast jag ska inte äta bullar, nej hela min kropp ser ut som en väljäst bulldeg nu, så det får vara slut på bullandet... Inte ska jag dra på några träningskläder heller, kanske i kväll när jag jobbat färdigt.

 Nej jag ska dra på gummistövlarna och strosa en sväng i skogen, för solen skiner och frosten gnistrar här hos mig. Men först ska jag ligga kvar i sängvärmen med kaffekoppen och bara njuta. För så gör en pensionerad Prestations Prinsessa :)

Ha det gott folken´s!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar