onsdag 22 mars 2017

Manlig behandling?

Kanske jag ska pussa grodan och se om det blir en prins ;) 

Nej skämt åsido, igår gav jag upp. Detta virus... tyckte jag blev bättre i slutet av förra vecka, benen var nästan pigga på hundpromenaden. 

Men i måndags blev det sämre, var ju ledig så jag tänkte det blir bättre, det går över och med lite extra ipren så kan jag jobba tisdag, är så trött på sjukdagar nu.. Men igår gick inte hundpromenaden lika lätt, huvudet höll på att sprängas och illamåendet gick i vågor, bara att kasta in handduken och ringa jobbet och vårdcentralen. Blev sämre och sämre under dagen och nästan vinglade in på sjukhuset. Tänkte att, nu har jag minst, bihåleinflammation, öroninflammation och en lunginflammation. 

Men nej då sa den mycket trevlige doktorn, du har ett kraftigt virus, du får ta till den "Manliga behandlingen" och jag såg ut som ett stort ? Vet du inte vad det är frågade han? Njae, det visste jag ju inte. Jo men du får bädda ned dig i sängen och låta alla pyssla om dig, då blir du snabbt frisk... haha ja så kan man ju också göra, den har jag aldrig testat.  

Jag hade ju influensan i julas, inte borde jag väl bli så här dålig igen. Men vilket virus hade du då? Det finns så många olika förklarade han, så det du hade då är antagligen inte samma som nu..... Och så är det, virus på virus på.... Fick tips på att öka dosen av D-vitamin, efter bröstcancern och utbrändheten så ligger de flesta nivåer lågt i min kropp och D är viktigt för bl a immunförsvaret. Så nu dubblar jag dosen och tar en multivitamin också, hjälper det så är det bra, annars kör jag väl en lite lugnare period igen, snigelfart men det är så tråkigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar