torsdag 28 december 2017

Nu är jag trött på det...

Älskar julmusik, så radion har varit inställd på kanalen som spelar non- stop julmusik sedan 1 december. Älskar sliskiga Amerikanska julfilmer så det har jag sett så ofta jag kunnat sedan 1a december.

 Julbloggar har jag surfat på då och då, tidningar med jul tema har också lästs och julen har firats med gran, mat, godis och tomtar, ja det enda jag inte haft så mycket av i år är julklappar men annars har det varit jul i mitt hus. Just det, pepparkakor har jag av någon anledning inte bakat i år, sonen anmärkte på det ja men jag hade ingen alls lust så det blev inga...


Men till saken.. Just nu är jag så trött på allt som har med jul att göra. Vill du se den här julfilmen frågade maken igår? Nej tack det ville jag inte.. Varför körs det julfilm på alla kanaler nu när julen är slut? Innan jul får man leta och leta, nu är det på alla kanaler... surt..


Snart nyår och idag går maken av jouren som han haft över jul och i morgon åker vi till husvagnen för att fira nyår och ha lite ledigt. Funderar starkt på att städa undan det mest juliga idag så det är väck när vi kommer hem igen. Men kan man det, redan liksom? Jo men tomtarna de kan jag väl ta undan, en vecka borde väl räcka för dom ;) 

Mina tankar är ju redan på nyår, nytt år, ny start med friska vindar som sveper genom huset och städar ut höstens tunga dagar, göra rum för ljuset som kommer snart. Kanske det kan sluta regna och blåsa nu. Nu läser jag om nystart i träning, hälsosam mat, nya idéer för livet osv... då känns tomtar och jul helt fel...


 Rensade i garderoben igår, fyllde släpkärran med trasiga saker som legat i boden, en säck med kläder som inte längre passade (av någon anledning) åkte till tippen med detta. Så jo jag ska städa idag och tomtarna får åka ner i källaren, granen får väl vara kvar då men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar