onsdag 27 december 2017

Ojojoj...!!

Ny startar den!

 Mellandagsrean..! 

Julens konsumtionshets har inte ens hunnit lägga sig, betalkorten flämtar och brinner fortfarande efter julens handlande. Julklapparna är öppnade och för många redan lagda åt sidan, för nu ska det shoppas igen, nu är det mellandagsrea och nya klipp ska göras... Nu ska här handlas igen, för det är ju så billigt... 


Jo då, jag har också varit inne på nätet och tänkt klicka, för nu behöver man inte som förr ut och trängas i butikerna, nej nu kan man klicka hem rean i lugn och ro på datorn. 

Fördelen med det är att man, som jag gjorde, kan avbryta och hinna tänka.. Behöver jag verkligen detta? Jo men den är ju så billig, vad då? en tröja för 50 kr, det gör väl inget? Sen kan man avbryta köpet, stänga ner sidan och gå ut istället. Hade jag varit i en fysisk butik, hade jag antagligen köpt den så ingen annan hann före och sedan ångrat mig, för nej jag behöver inte fler tröjor, inte ens när de bara kostar 50 kr... Jag har kläder så det räcker. Jag har saker så det räcker och blir över och som jag önskat så fick jag bara en julklapp. 

Visst kan jag sitta och sukta, längta efter nya saker, fina saker... Så något nytt kan hända att det blir och innan jul handlade jag faktiskt, både nya träningskläder och en snygg tröja.Men den shoppinghysteri som råder runt just jul, den tar jag avstånd ifrån. Nu är det snart nyår och innan dessa ska jag gå en rensningsomgång i mitt hus, rensa ut det jag inte längre har behov av eller har tröttnat på, så gör jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar