måndag 31 december 2018

Minnen...

Sitter och rensar bland bilderna i telefonen, där samlar sig alla ögonblick, alla snabba bilder från stunder jag upplevt.


 Känner mig lite sorgsen när jag ser bilderna från dotterns sista besök i höstas. Där hon sitter lite sömnrufsig i kökssoffan i pyjamas med hundarna runt sig, hur hon kramar om Ville. Nu har hon ett nytt liv i Frankrike med pojkvännen. Nu kommer sorgen i mamma hjärtat, tåren över att hon är så långt borta från mig. Visst är jag stolt över henne som vågar förändra och följa sina drömmar men inners inne vill jag ha henne i min kökssoffa bland hundarna nära mig... Ja jag är lite sorgsen över att hon flyttat, det är jag.. 


Ser bilderna från Sälen, minns värmen, de härliga vandringarna vi gjorde, hundarnas simtur  en tjärn efter en lång vandring.


Bilderna från midsommar, den vi firade i Dalsland med goda vänner. Fina samtal, god mat, bra hundträning.


 Bilderna från höstens turer här i Bohuslän, maken jag och hundarna. Bilderna från helgen i Varberg, grått och trist men ändå mysigt, god mat, fina upplevelser. Alla bilder från olika upplevelser. 

Grillkvällen när flattmästerskapet var avklarat, den sköna känslan av att vi hade gjort det, att det äntligen var över. Då när värmen släppte och kylan kom, vi satt med filtar om oss för första gången på månader. När vi kom var det 35 grader varmt och när vi var klara .. 

Bilderna från farmors begravning, den sista av de gamla som lämnade oss... 

Bilder av sommar, sol, värme, salta bad, vin på uteplatsen, vila i hängmattan... Vilken sommar vi hade! 

Många bilder från gymmet, svettiga bilder efter löpturer, jo jag har tränat detta året.

 Bilder på vinglas och god mat.. 

Bilder från när jag testade att klättra i Boulderhallen, jo jag har testat nya saker.. Telefonen är en skatt av bilder från upplevelser, människor, känslor och händelser. 

Nu rensar jag och gör plats för nya upplevelser!

Jag önskar er alla ett gott slut på detta året och ett riktigt GOTT NYTT 2019!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar