tisdag 1 januari 2019

Julens läsning.

Nu är glada julen slut, slut.. Och julens läsning är på väg tillbaka till biblioteket. Mitt mål under 2019 är att minska min konsumtion mer. Detta är något jag jobbar med sedan länge men nu kommer jag att satsa ännu mer på att köpa mindre..

Att låna böcker på biblioteket är något jag alltid gjort. Minns fortfarande när vi flyttade från landet till stan och det fanns ett bibliotek i området.  Jag var 12 och hamnade i bokälskarens himmel.. Läste och läste.. Lånade högar med böcker som jag slukade.
När jag blev äldre och tjänade egna pengar köpte jag böcker som hamnade i hyllan.
Men för några år sedan rensade jag och behöll enbart favoriter.  Numera köper jag på loppisen och skänker vidare när jag läst klart.
Men fortfarande lånar jag på biblioteket. Och från och med idag blir det enbart bibliotek och ljudböcker då jag har storytell i telefonen.
Jag startar nu mitt konsumera mindre år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar