tisdag 24 september 2019

Så trögt...

Sommaren är definitivt över och höstens mörker och kyla är här. Mörkret på morgnarna är jobbigt, pannlampa på hundpromenader är inget jag gillar men något som kommer vara fram till våren igen så det är bara att acceptera. 

Det mesta känns lite trögt nu, de första höst virusen har slagit till och kroppens leder värker av kylan. träningen som kommit igång så bra under våren kom av sig totalt i somras och oj så trögt det är att komma igång igen. Jag har så många olika ursäkter till varför jag inte behöver åka till gymmet.... Samtidigt så vet jag att träning gör mig piggare och kroppen mer värkfri men tröskeln att komma igång är så hög. Hur gör man för att motivera sig? En dum fråga egentligen då allt blir så mycket bättre om jag tränar... Konstigt hur det är...

 Så jag får väl bara kliva upp ur varma sköna sängen, upp i det morgonkalla huset, dra på träningskläder och fara till gymmet men fy säger då tankarna " vet vilken träningsvärk du får nu i början" och ja det blir det och har jag inte blivit smittad av makens eländiga "mansvirus"... Kroppen är trött efter den långa arbetsdagen igår =6.15 till 18.00 med möten och föreläsning men desto bättre då att träna så jag blir pigg.. ja så kan resonemanget gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar