måndag 26 oktober 2020

Bästa sjukgymnasten.

 

Ja jag har verkligen bästa sjukgymnasten. Ringde på hennes telefonsvarare i fredags när jag hade som mest ont. Hon jobbar inte fredagar men tanken var att hon kanske skulle lyssna av och ringa upp mig direkt måndag morgon. En liten baktanke om att jag kanske skulle kunna få en tid tidigare än den jag har på onsdag, hon är alltid fullbokad nämligen. Ja hon är bra som sagt... 

Igår när jag hade misslyckats med såsen och var irriterad så ringer telefonen. Ännu mer irriterad och tänkte inte svara men såg numret!! Det var sjukgymnasten som ringde kl 14 en söndag, ja men så är det att bo på en liten ort där alla känner alla, man får hjälp direkt. 

Hon var på jobbet och hade lyssnat av svararen! Mina röntgenplåtar som hon beställt efter förra besöket hade kommit och vi pratade en stund om hur/var jag hade ont och nu kan jag göra en plan sa hon, kom imorgon 7.45 så ser vi på det... Ja hon är verkligen bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar